I am the worst blogger ever!

Jag vet hur det är. När bloggar man läser aldrig uppdaterar. Värdelöst… Och trist. Man vill ju veta vad som händer.

Det händer massor här, det är inte det att det inte finns saker att blogga om, men det finns ju ingen tid! Den här hösten är by far den värsta/jobbigaste/tröttaste /stressigaste hösten jag hittills upplevt. Vi går upp, lämnar på förskolan, jäktar till jobbet, jobbar hela dagen, jäktar från jobbet till förskolan, är ändå typ sist där, sen hinna med båten, laga mat, natta Skolbebis och sen somnar jag i soffan. Innan jag ens hinner slå upp datorn för att skriva det där inlägget jag kom på när jag satt och rättade.

Jag har ändå tänkt att det nog blir bättre efter höstlovet. Eller kanske jullovet? Då hinner jag säkert med mer. Och då finns det säkert andra roliga saker att blogga om.

Ni småbarnsföräldrar- hur fan orkar man såna här höstar!? Är det jämt så här stressigt? Har ni några knep?

14 thoughts on “I am the worst blogger ever!

  1. Jag vet inte. Mitt tips är att se till att göra riktigt tokroliga grejer på helgen. Hela familjen eller bara de vuxna. Riktigt hångliga och härliga grejer. Annars dör man. Usch.

  2. Ja hur orkar man? Man drömmer om julen antar jag. Och sen drömmer man om våren. Och hela tiden drömmer man om mer tid, typ minst en extra timme mellan 22 och 23.

    *styrkekram*

  3. Jag tror nog alla föräldrar tror att de är sist att hämta på förskolan och har dåligt samvete för det! Det är säkert inte så! Men förstår att det är lite stressigt! Som sagt, du får se fram emot julen och ta det extra lugnt på helgerna!

  4. Usch bävar för nästa höst, tycker det är stressigt ibland fast jag fortfarande är hemma…

    Åker ni båt hem? På söder😉

  5. Undrar också! Ni är inte ensamma om att undra när det blir bättre :o) Är första hösten för oss med jäktande till och från jobb och hämta och lämna på förskolan. Vi hämtar oftast vid 16.15 och är då nästan alltid sist på den avdelningen med att hämta. Trist! Inte för att lilla prinsen verkar bry sig, de dagar vi hämtar tidigare vill han inte gå hem, då trivs han gissar jag. Skoj att åka båt hem förresten.
    Håll ut, det måste bli bättre (det hoppas jag på i alla fall)!

  6. Man skaffar ett barn till o blir föräldraledig🙂

    Håller ut o tittar in tills det uppdateras, den som väntar på nåt gott..

  7. Och sen blir dom skolbarn och behöver hjälp med läxan och gränssättning gällande dataspel och TV-tittande,
    och sen blir dom tonåringar och behöver ännu mera gränssättning och man ska hålla sig vaken tills dom kommer hem eller bli hämtade
    och sen flyttar dom hemifrån en stund och jojjar ut och in för fasta jobb och fasta boenden finns inte,
    och sen får man barnbarn som ska hämtas och lämnas och snytas och ….

    Helt enkelt – livet! Vila får vi göra i himlen, och dit vill jag så småningom men jag har inte bråttom. Det händer ju så mycket i Livet!

Kommentera

