Pinsamt

Jag har skämt ut mig idag. Vi stod på båten på väg hem och jag såg en sån där cykel utan trampor som alla barn har nu för tiden.

Skolfröken- Kolla, cool cykel!

Magistern- Mmm, Pops.

Skolfröken (ropar)- POPS??

Magistern- Jaaaa.. André Pops. Det är hans sons cykel.

Mycket riktigt, till vänster står André Pops med sina barn och stirrar på mig och undrar säkerligen varför jag skrek hans namn rakt ut utan anledning.

Förlåt André, jag trodde att Magistern menade att såna där cyklar kallades för Pops. Jag är lite trög.

12 thoughts on “Pinsamt

  1. Pinsammast är väl att jag var tvungen att googla André Pops! 😉 Men när jag såg bilden kände jag ju igen honom såklart.

    Jag vill också ha en sådan till mina fantasibarn! Så bra idé!

  2. Pingback: Buhu :-( « En skolfrökens bekännelser

Kommentera

