Vana

En konstig grej tycker jag. Jag hatar att spy. Varenda gång jag drabbas av magsjuka tror jag att jag ska dö. Men nu verkar jag ha vant mig. I morse spydde jag igen.  Men jag har fått in vanan, jag lyckades nämligen med att spy och läsa tidningen samtidigt. Den låg bredvid toaletten så det var bara att kräkas lite snett ned så kunde jag läsa samtidigt.

Jag tänker att det är bra träning att göra fler saker samtidigt och just saker för mig själv lär jag ju få rationalisera ihop lite. Kissa och sortera tvätt. Spy och läsa. Tidssparande.

Mindre kul: Överallt står det att graviditetsillamåendet avtar efter vecka 12. Vilket jäkla skitsnack. Vecka 18 på måndag och inte en tillstymmelse till lättnad. Så fort jag glömmer ta min medicin är det tillbaks till ruta ett. Eller toalett rättare sagt.

6 thoughts on “Vana

  1. Lilla vännen – tänker på dig! Och jag är djupt imponerad över den takt du har med bloggandet. Jag tycker du hänger i utmärkt bra med många saker samtidigt.

  2. Om det inte vore så .. otrevligt.. att titta på, så tycker jag ni skulle filma det och skicka in det till nåt bra TV-program och vinna pengar på det! Lägg ut det på youtube, så kanske någon galning i USA ser det och du får komma till deras härliga talkshows och berätta hur du bär dig åt. Kan bli bra med pengar det där!

  3. Visst är det konstigt att man vänjer sig vid något så äckligt. Det var lika för mig. Men det kändes ju alltid bättre efteråt.
    Hoppas det lättar snart och att du får vara pigg!
    Kram!

  4. Åhhh lilla gumman vad jag lider med dig. Men lite roligt är det ju att du lyckas vara så ironisk mitt uppe i allt kräk. Hoppas, hoppas det går över snart.

    Kram

Kommentera

