Hjälp

15 thoughts on “Hjälp

  1. Jag röstade på Lillstrumpa och Syster Yster för vi lever ändå i ett modern samhälle där könsrollerna inte är lika påtagliga längre. Så vem säger att Lillstrumpa är en man. Men du kan ju kalla dem Skoltvillingarna när man pratar om båda två samtidigt. Annars är ju Lillsockan än variant av Lillstrumpa🙂

  2. Jag är inte alls insatt i vilka Lillstrumpa och Syster Yster var från början (tv-figurer?), och i mina öron låter Lillstrumpa avgjort feminint. Det slutar ju på a, liksom. Det är dessutom det roligaste av era alternativ. Mary-Kate och Ashley förmodar jag är ett rått skämt?!😀

  3. Jag tror Lillstrumpa är kille, fast egentligen är hen ett ganska könsneutralt påhitt. Något mer maskulin än Syster Yster, men ändock rätt neutral. men så mycket kan jag säga att kallar du bäbisarna för Mary-Kate och Ashley, så har du tappat en läsare =)
    Pöss

  4. Mary-Kate & Ashley.. hahaha. Det vore ironiskt roligt!

    Jag verkar en av få i världen som inte fattat att lillstrumpa är kille…men strunt i det, jag röstar för!

  5. Tycker nog att Lillstrumpa och syster yster är helt ok.
    De andra namnen var lite för långa…
    Varför inte Piff och Puff?😉

  6. Jag anmäler avvikande åsikt, jag tycker att ”skoltvillingarna” är mera analogt med ”skolbebisen”. Sen får du ju fundera på hur de ska omtalas när de väl gjort entré, kanske första och andra klass? Fast det låter kanske negativt, syftar alltså enbart på skolklasser, inte på kvalitet. A&B kanske? Eller hur benämns parallella klasser i Sverige? Jag gick i en så liten skola och har sen inte bott i landet på många år.

Kommentera

