Dumt

Idag har vi varit på IKEA för att köpa en ny säng till mig. Jag har aldrig varit nöjd med den vi köpte för typ fem år sen. Jag vill ha en mjukare. Magistern är dock nöjd med sin, så vi tänkte att vi bara köper en ny resårbotten till mig och en ny gemensam bäddmadrass.

Nä. För IKEA gör om höjden på sina resårbottnar varje år. Så om jag ska få en ny botten måste även Magistern köpa ny, annars blir de olika höga. Värdo tycker jag! Är det svårt att ha en standardhöjd eller?

Nej, det är väl smart såklart. Nu vet de ju att de får sälja två bottnar i stället för en. Men vi köpte ingen utan bara en mjukare bäddmadrass, och lite mjukare blev det. Men inte som jag skulle vilja.

Annat som hänt sen sist jag skrev: jag har varit på läkarbesök och kollat att allt ser bra ut (det gjorde det), vi har fått värsta viruset på datorn, Skolbebisen har varit jättesjuk och min mage har växt. Jag ser fasen ut som jag är i vecka 30, inte i vecka 21. Galet!

4 thoughts on “Dumt

  1. Men det var ju huuuur korkat som helst. Dumma Ikea liksom!

    Jippi för att allt är bra med lillstumpa och syster yster och att din mage växer. En krya-på-sig-kram till dator och skolbebisen och sen en kram till fina du också!

  2. Hm, det här madrassproblemet kändes som något jag skulle vilja ta tag i.. är madrasserna bara monterade på Ikeas ben i trä, borde det väl gå att såga lite benparen till ena madrassen, så att madrasserna kommer på samma höjd? Eller?

Kommentera

