Var är tummen, var är tummen? Här är jag!

Nu behöver vi tummar igen. I morgon är det dags för nästa ultraljud. Trots att jag känner rörelser flera gånger varje dag oroar jag mig även denna gång. Det är nog så det blir, ju fler ultraljud dessto mer oro.

I morgon ska inte Magistern följa med eftersom han har viktiga möten och ska säga hmmm och så (ungefär som Sunes pappa) utan det blir min dyra moder som får äran att sitta på den hårda stolen bredvid. Det ska bli intressant att se henne i den situationen. Hon fick ju aldrig göra några ultraljud vad jag förstått. Följande kan hända:

1. Hon börjar gråta.

2. Hon säger jag ser inget, vadå var det där huvudet? Nehej, var det foten- ok

3. Hon börjar gråta.

4. Hon frågar om det är farligt att jag sitter med datorn i knät (trots att jag försäkrat henne om att det inte är det).

5. Hennes mobil ringer och stör utrustningen. Dessutom blir det pinigt med tanke på den låt hon har som ringsignal.

Nä, hon kommer nog att sköta sig. Bara hon kommer ihåg att ta av sig de blå skoskydden efteråt så att jag slipper skämmas. En gång när hon hämtat mig på dagis kom hon på det först på Konsum (Domus) nere i stan. Jag höll på att dö av skam. Vi får hoppas att jag mognat något sen dagistiden om historien återupprepar sig.

7 thoughts on “Var är tummen, var är tummen? Här är jag!

  1. Såklart hon gråter. Och att du mognat så pass så att du kan påminna henne om skoskydden eftersom hon glömmer dom eftersom hon gråter så mycket. Men det kanske du också gör – gråter alltså. Lycka till imorgon på er gemensamma upplevelse.

  2. Jag var på restaurang härom dagen och då var det en med blå skoskydd. Undra hur länge han gått med dem på (för de var ju från restaurangen)!

    Det kommer gå jättebra imorgon! Både för de små i magen och din mamma tror jag. Fast jag tror nog hon kommer börja gråta🙂

    Du och Stenbeck kan ju bli polare! http://www.e24.se/business/bank-och-finans/tva-nya-stenbeckare-pa-vag_1867363.e24?utm_source=apsis&utm_medium=email&utm_campaign=E24+Nyhetsbrev

  3. Vi håller såklart alla tummar vi har, och tassar (klor).

    Kul för mormor att få följa med. Jag tror hon kommer bli galet rörd!

Kommentera

