Ovant

Det är väldigt ovant att vara sjukskriven. Ska man bara ligga och slappa? Nu har jag städat, sorterat tvätt och satt en deg. Det kanske inte riktigt var vad läkaren tänkte. Visserligen är jag inte ordinerad sängläge, det kan tydligen inte påverka alls, men kanske lite mindre aktivitet?

Nu försöker jag gottgöra morgonens göromål med att ligga i soffan, dricka kaffe och kolla på Gilmore Girls, säsong 2. När jag kollat klart på den serien väntar Huset Eliott alla tre säsongerna. Sen kanske det blir SATC igen, nu är det ju minst ett halvår sen jag kollade🙂

7 thoughts on “Ovant

  1. Törs man tala om att Beverly Hills går i repris på TV4+ – från allra första början: Brenda, Brandon, Dylan (”mad, bad and dangerous to know”) och alla de andra! För du såg väl när det begav sig?

    /från en som alltid kommenterar REM´s ”Losing my religion” med: ni vet väl att Brenda och Dylan gjorde slut till den här låten?

    Kram!

  2. Haha, jag undrade nästan när dagens första inlägg skulle komma😉 Bra att du tar det lugnt, även om det ju så klart är skönt att få lite gjort också. Du får väl känna efter hur det känns. Åh vad härligt med Huset Elliot, älskade den serien! Och åh vad kul med kommentaren ovan, hade helt missat ”Bevvan”. Nu vet jag en som blir fast…

  3. Njut av tiden hemma!
    Gör det du vill och orkar.
    Det är en helt annan sak än att springa runt på jobbet med elever och annan personal runt omkring sig.
    Många kramar och lyckönskningar!

  4. Hittade till dig från Skolfux blogg!
    Trevligt att läsa om dig och livet.
    En liten fråga, hur gör man för att llösenordsskydda?! Jag har letat och försökt, men vet inte hur man gör..? Vore tacksam för lite hjälp!
    Ta det lugnt och njut av din egen tid, gör det du orkar med och vill! jag var själv sjukskriven i båda min graviditeter,och det är ett helt annat tempo hemma än på jobbet. Hemma kan man ju sätta sig/lägga sig när man känner att man behöver! Ingen stress och press!
    Glad Påsk!
    /Linda

Kommentera

