It has begun…

Jepp. Nu är det här. Boandet. Det smög sig på men nu är det helt out of control. Följande har hänt:

1. Vi har möblerat om och gjort i ordning vårt sovrum och flyttat runt så att alla får plats (”Hoppas alla får plats” ”Kan du säga det där en gång till?” ”Hoppas alla får plats?”)*

2. Jag har köpt mer kläder. Once you shop you can never stop! Alltså kläder till bebisarna, inte till mig. Det är ju ingen idé. Allt blir ändå bara för litet på en gång.

3. Vi har beställt en amningskudde modell enorm. Jag måste ha skottkärra för att ta med den någonstans.

4. Jag har köpt symaterial. Nu ska jag börja sy en massa igen! Att jag aldrig lär mig. Please, om jag börjar rya om att sy ett spjälsängsskydd igen, få mig att låta bli. Inte en gång till. Denna gång blir det i första syfasen lakan till dubbelvagnen. Jag hittade ingen fin lakansväv utan köpte ett vuxenset som jag helt enkelt klipper sönder och syr om. Jag ska kanske även sy varsin badcape till dem, övade mig genom att sy en till en god vän som nyss fått barn. Det blev rätt bra, om man inte tittar för nära på snedslån.

5. Vi har beställt nya köksluckor som kommer om 10 dagar. Nu är det bort bort bort med spegeldörrar i björk och hej hej hej vita, släta! Inga handtag heller utan tryck upp-magneter, yey!

6. Vi håller på att sortera alla bebiskläder för att välja ut vad som Skolbebisen ska få ha som bara sitt i sin låda och som hennes eventuella barn kan ha, och vad som vi kan återanvända.

7. Jag surfar runt och dreglar över diverse fina grejer jag vill ha.

*Ni känner väl igen Rudolf Andersson?

4 thoughts on “It has begun…

  1. Haha, jag är precis lika jag nu också! Förutom att jag gick vidare med de sytillbehör som legat och drällt ända sedan Bu kom, och faktiskt slängde dem. Jag måste, för att få plats för bebiskläderna igen, och för övrigt är det som du säger: vem som helst som börjar dilla om att sy ett skydd till spjälsängen måste bara stoppas. Jag har haft den där jäkla stoppningen sedan 2007 och inte gjort nåt av den, så nu var det ut med den. Sydde däremot upp all kvarliggande frotté till ca 50 små tvättlappar, så lite utlopp för sybehovet fick jag.

    • Shit, det var duktigt! Jag sydde ju ett spjälsängsskydd till Skolbebisen och det var det värsta jag gjort. Ludd överallt och alldeles för tjockt för att få in i symaskinen. Det blev helt ok i slutändan men gud vad vi svor över det där… Nu har vi ändå plockat bort det för hon bara sliter och drar i det. Och någonstans vill jag ge det till henne och samtidigt förklara för henne mängden svett och tårar som ligger bakom🙂

Kommentera

