VAD HÄNDER???

Nu ligger vi ju på golvet och nålar ihop ett spjälsängsskydd i alla fall! Jag fattar ingenting!

UPDATE: Ok, det gick över all förväntan. Bara två timmar senare är det klart. Och riktigt snyggt om jag får säga det själv. Det är tur att min man är så snitsig. Vi tog det vita fula från IKEA och klädde det i samma påslakan som jag tidigare idag sydde påslakanset till vagnen av. Det fanns såpass mycket kvar att det räckte gott och väl. Och som sagt blev det ganska bra faktiskt, det drog sig nästan inte alls.  Det finns fortfarande tyg kvar så att det räcker till varsitt matchande örngott också.

Av ett påslakanset Sara från Åhléns för 399 kronor fick vi alltså:

  • Ett påslakanset till tvillingvagnen (med ett gemensamt örngott till en bred kudde)
  • Ett spjälsängsskydd på 3.60 meter
  • Två örngott

Det var väl rätt bra utdelning? Nu ska jag banne mig ta mig råd att köpa de där filtarna i alla fall!

Detta är påslakansetet jag köpte:

9 thoughts on “VAD HÄNDER???

  1. Go for it! Filtarna kommer ju i princip att bli gratis efter denna bragd med att åstadkomma så mycket av påslakanset. Fint påslakan förresten!

  2. Whoa! Living on the edge, liksom. Heja duktiga ni som fixade det! Och fantastiskt mycket att få ut av ett enda påslakan. Marsch ut och köp filtarna som kompensation nu🙂

  3. Så duktig du är! Själv är jag glad om jag orkar stryka lite tvätt. Jag var på nytt ul igår och allt ser bra ut. Nu kan vi pusta ut ännu några dagar! Längtar tills vi nått vecka 28 utan några komplikationer🙂

  4. duktig du är!

    Har du sett Kappahls vintage kläder för bebisar. Sjukt söta. Du som vet att du ska få små töser kan ju köpa, jag var där i går och grinade.

Kommentera

