Hundra blogginlägg i ett

Men det var väldigt vad svårt det var att blogga nu för tiden. Jag går ju bara hemma och skramlar, varför snittar jag inte tre inlägg om dagen?

Inget speciellt händer i och för sig, så vad ska jag blogga om? Att vi varit magsjuka igen? Att jag tvättat alla små minikläder från Skolbebisen och lagt in i garderoben? Att jag gått ned i vikt i stället för upp eftersom min magsäck inte får plats för alla barn och moderkakor och allt vad det är?

Eller kanske om den långa långa lista jag författat med saker som måste göras innan minisockorna kommer?  Och att jag aldrig lyckas jobba tillräckligt länge för att kunna pricka av åtminstone en sak på listan. Eller om när jag ringde förlossningen och det bara gick fram signal efter signal och att jag sen bara blev borttryckt?

Eller så kunde jag blogga om att de ringer från jobbet hela hela tiden fast jag är sjukskriven. Eller att jag helt plötsligt blivit gammal och programerar dvd:n för att spela in Mitt i naturen om jag inte kan se det. Eller att jag inte kan ligga ned längre utan måste sova halvsittandes för att inte storkna av den kopiösa halsbränna jag har.

Ja, detta är de ämnen jag kan uppbringa, vet inte om de är så intressanta direkt. Men nu vet ni läget i alla fall.

2 thoughts on “Hundra blogginlägg i ett

  1. Jo, lite intressant tycker jag. Men vad frågar jobbet om? Kan ju iofs vara trevligt att de ringer om råd, brukar ju kännas bra för ens yrkesego. Jobbigt med halsbrännan😦

    • Ja, det är väl mest saker om mina kurser som folk fått ta över, men också om saker som jag tycker att de kan ta reda på själva. Typ- kolla intranätet först!

Kommentera

