Note to self

Om det blir väldigt tyst betyder det antagligen att ditt barn håller på med något förbjudet. Scenario:

Magistern och jag sitter i soffan med varsin bebis och försöker lugna ned dem. De har skrikit hela dagen och Skolbebisen har varit på särdeles dåligt humör. Hon har vägrat att äta, sova och har bara skrikit och bråkat. Plötsligt så somnar bebisarna och det blir lite lugn. Skolbebisen är dock fortfarande på dåligt humör och springer runt och drar i allt.

Efter ett tag springer hon iväg, till sitt rum antar vi. Det skramlar och låter en hel del. Vi fastar i ett nytt avsnitt av In Treatment och efter kanske en kvart inser jag att det är väldigt tyst. Oroväckande tyst. Hur länge har det varit tyst?

Jag går in i Skolbebisens rum för att se vad hon gör. Hon är inte där. Jag tittar på toaletten. Inte där heller. Till slut skjuter jag upp dörren till vårt sovrum och tar ett djupt andetag när jag får se vad hon gör. Jag frågar:

Och vad gör du då?

Hon tittar glatt på mig och utbrister:

Jag kladdar!

Hon har hittat min Fenurilsalva, en sån där stor med pump, och pumpat ut en massa. På sig själv, på väggen, på sängen.. När jag kommer in står hon och masserar in mängder med salva i händerna, hon ser ut som Johan Glans rollkaraktär Bror i Kvarteret Skatan.

Jag måste komma ihåg- det får aldrig bli helt tyst. Det kan sluta hur som helst.

6 thoughts on “Note to self

  1. Nej, blir det tyst då kan man vara säker på att de gör något de vet att de inte får… Edwin är suverän på att smita iväg och hitta på bus.
    Skickar en styrkekram, jag tycker ni är fantastiska som roddar runt allting! KRAM

  2. Nej, det där när det blir tyst känner man ju igen… Fast det blir lite annorlunda när barnen blir lite större upptäckte jag häromdagen. Det var tyst, alldeles för tyst i 9-åringen och 6-åringens gemensamma rum. Jag ropar, men får inget svar. När jag kikar in i rummet ser jag att båda killarna ligger och LÄSER! De var helt djupt försjukna i sina böcker så att de hörde mig inte…😉 Kram till dig och din familj – ni är fantastiska!

  3. Ni skulle ha filmat det och skickat in det till Americas funniest home videos. ”If you get it on tape, you could get in in cash”…eller hur det nu är!

Kommentera

