Inga byxor förutom strumpbyxor

Ja, det är Skolbebisens melodi. Hon har sedan länge vägrat alla byxor av tjockare material och endast accepterat leggings eller jeggings. Men nu går inte ens det. Nu är det BARA klänning och strumpbyxor (bumpbyxor) som funkar. Jag har inget emot det, jag kan förstå att det är bekvämare än hårda byxor, och det är ju bara att ha ett par extra fleecebyxor under överdragsbyxorna när hon är ute.

Problemet är ju att det inte finns så många klänningar att köpa. Vi var ute igår och letade och har nu köpt upp alla klänningar vi gillade (alltså inga puttegullsöta eller såna med Hello Kitty, Barbie eller Bamse på) samt tröjor att ha under eftersom kedjorna inte verkar bry sig om att det är höst going on vinter och stenhårt kör på kortärmade klänningar.

Jag undrar dock om ni har några tips på var man hittar snygga, bekväma och inte alltför dyra klänningar som funkar på förskolan. Vi har redan varit på H&M, Kappahl, Lindex, Åhléns, Zara och Name It. Jag beställde tidigare i höstas två klänningar från La Redoute men jag har aldrig beställt från Ellos. Är det ok kvalitet?

24 thoughts on “Inga byxor förutom strumpbyxor

  1. Jag brukar undvika att titta på tjejkläderna eftersom jag då antagligen blir en av mammorna i Familjen Annorlunda i min kamp för att få en flicka. Tjejkläder är ju mycket roligare än pojkkläder!

    • Hahahaha, fast jag tycker tvärtom. Nu till Skolbebisen köper vi alla tröjor och koftor på pojk. Varför det nu finns en pojk- och flickavdelning när de är två år. Det är ju sjukt…

      • Jo, det stämmer väl. Det finns många fula kläder både på flick- och pojk. Men till Kotten nu kan man knappt köpa på flickavdelningen, för allt är figursytt, har puffärm eller spets. Okej att han har rosa och blommor och så, men puffärm, det går faktiskt inte. Men för Knytet så går det ju bra att handla ”flickkläder”

  2. Jag har handlat både ”vanliga” kläder och ytterkläder från Ellos, och det har varit bra. Har köpt flera klänningar till Alva därifrån…

  3. Åhléns? De har ju ett eget märke på barnkläder, men nu kommer jag inte på vad det heter… Har du kollat in Villervallas kläder?
    http://shop.textalk.se/se/shop.php?id=8517
    Jag gillar dem jättemycket, snygga och de har även en ekologisk kollektion!

    Apropå ekologiska kläder så har jag handlat från http://www.ecoloco.se/index.php , också värt att kika på om du inte har redan har gjort det. Kanske lite dyrare kläder, men har man tur så hittar man något på rean…😉

  4. Min systerdotter är likadan, började också runt 2 år. Fast hon vägrar allt utom klänningar. Alltså inga strumpbyxor eller leggings, och absolut inga tröjor under! Och just ja, hon är 5 nu.

  5. Alltså, fleecebyxor har jag tänkt på till min dotter för hon använder mycket tights. Var hittar man fleecebyxor?

    Cubus har fina kläder!! Har dock aldrig handlat där men har gluttat på deras barnkläder!

  6. Att det ska vara så svårt att hitta vettiga barnkläder..
    Sökte mej blå i somras efter en klänning med kort ärm men det fanns ju bara sånna med smala band = solbrända axlar på en blekfisunge..
    Här uppe har vi ett ställe som heter Klädhuset. Dom har lite annat sortiment än jättekedjorna.

  7. Men Ellos är värdelösa när det gäller att returnera vilket H&M är superba på. Så himla enkelt att bara beställa hem och skicka tillbaka. Varför kan inte fler webbshopar ha så bra returnpolicy som H&M??? För deras kläder är ju ofta rätt tråkiga…

Kommentera

