Klant

Jag har blivit så himla klantig! Och disträ. Jag tappar bort allt, kommer aldrig ihåg var min läppe är. Eller min plånbok, eller mina nycklar.

Allt ovan är väl ok, det är det ju ingen som märker mer än Magistern när jag börjar hojta om att något är borta. Men när jag är bland folk och gör knäppa saker då blir det ju pinsamt! Följande har hänt på sistone:

  1. Skoskyddsglömskan. Häromdagen när jag hämtat på förskolan gick jag ända till båten i plastskydden som man tar på sig när man går in. PINSAMT! Dessutom hade jag inte tagit de där blå i engångsplast som de slänger sen. Nej, jag hade tagit de hemsydda i nån hårdare plast som de tvättar. Så jag fick ju ta med dem nästa dag. ÄNNU MER PINSAMT!
  2. Plastpåse-spåret. Detta hände idag på Konsum. Det var massor av folk där. Jag och Skolbebisen skulle handla avocado och bananer och lite annat. Jag tog en plastpåse och la ner några avocados. Sen gick vi vidare. Till mjölkdisken, till skinkan. Till pastan. Då. Upptäcker. Jag. Det. När jag tog påsen fastade nästa påse i knappen på min ficka. Jag har dragit med mig den och följdaktligen alla andra påsar på den rullen. Ett långt påsspår. Genom halva affären. Jag fick vända och vira ihop alla påsar och hänga hela härvan på påshållaren vid frukten. JAG DOG.
19 thoughts on “Klant

  1. Amnings-skalle!! Jag kommer ihåg precis hur det var.. Skoskydd är en klassiker, vi brukar sätta upp en skylt ibland på jobbet om dem. När snälla människor skriver skylt står det: Glöm inte ta av dig skoskydden, det är halt på gården. När någon annan skriver skyltar (gissa vem..) kan det stå: Om du glömmer ta av dig skoskydden kommer du tratta på rumpan, alternativt: om du glömmer att ta av dig skoskydden så är du ialla fall skyddad om fötterna!

    Jag får inte skriva lappar så ofta. Jag förstår inte varför.

  2. Hihi, plastpåsespåret är fantastiskt! Jag har aldrig ens tänkt tanken att det skulle gå, men synen var nog obetalbar!
    Och plastskydden från förskolan har jag också gått ut med, dock inte hunnit mer än några steg. Galet!

  3. Förlåt, förlåt…. men jag kunde inte låta bli att skratta när jag läste plastpåse-spåret. Men bilden jag fick…. obetalbar!! 🙂

    Ja, att gå ut med plastskydd har jag också gjort, många gånger! 😉

  4. Jag läste plastpåsespåret för mina arbetskamrater och även de tyckte att det var roligt. Men det konstiga är, om det var så mycket folk i affären, varför påpekade ingen vänlig själ detta redan vid mjölkdisken???

  5. HAHAHA, åååh vad jag önskar att jag varit i affären så jag fått se detta! Tack för att jag får skratta för första gången denna vedervärdiga dag 😛

  6. Ha ha ha, kan inte låta bli att försöka föreställa mig hur det såg ut med plastpåsespåret. Du gör i alla fall roliga klantiga saker, jag tappade bort min mobil och mitt nyladdade SL-kort förra veckan, det var mindre roligt. Jag är fortfarande sur, väljer att tro att de blev snodda på BVC hellre än att inse att jag är en stooor klantskalle.

Kommentera

