Suck

Nu går det kräksjuka igen på förskolan. Ett barn skickades hem från en annan avdelning och ett annat barn från Skolbebisens avdelning är hemma idag. I morgon och på fredag får hon därför vara hemma.

Jag är såklart sjukt paranoid och en aning hypokondrisk. Men alltså, jag FIXAR inte kräksjuka! Ok när man inte hade barn och själv var sjuk. Visst, det var jobbigt men man kunde ju bara ligga i sängen och ibland springa in på toaletten. Men tänk när man är sjuk samtidigt som sina barn. Shit vad jobbigt! Och när de är sjuka då- de säger ju inte till innan de kräks. De bara kräks. Gärna på mattan eller i soffan eller så.

Varje gång det går kräksjuka mår jag illa tills de tar ner lappen från ytterdörren på förskolan. Jag äter ingenting och lagar bara äcklig mat eftersom jag inte vill ha ätit något gott och sen bli kräksjuk, för då kommer jag ju inte vilja äta det igen. Det enda positiva med detta är att jag undan för undan tappar gravidkilona. Men såvärst friskt är det ju inte. Jag borde testa KBT. Eller kanske KKBT: Kräk-KBT.

Min vän PR som är ungefär likadan som jag har redan ringt till Vårdguiden och frågat om inkubationstid. Om inte Skolbebisen insjuknat på fredag kl 15 (dvs 48 timmar efter att hon lämnat smitthärden) är det troligtvis faran över. HÅLL TUMMARNA NU!!!!!

6 thoughts on “Suck

  1. Tycker också att det där är jobbigt och lägger alltför mycket tankar och krafter på det. Jag försöker intala mig själv att det inte är så förfärligt som jag inbillar mig. Det är allt annat än kul, men det går fort över och folk är duktiga på att göra överdramatiska historier av det effteråt. Dom historierna slukar dumma jag.

    I alla fall för mig är oron för kräksjuka mycket jobbigare än de få dagarna familjen faktisk är sjuk. (Att skriva hur länge sedan det var jag kräktes senast vågar jag inte, då blir jag säkert sjuk i morgon.)

    Tipsa gärna om du kommer på nåt sätt att bearbeta den här fobin.

  2. Jag är likadan… Johan råkade nämna att han mådde lite illa härom veckan, men gissa vem det var som låg och mådde inbillningsilla hela natten sen och inte kunde sova…jo jag!

  3. Jag hoppas ni skonas! Kräksjukefobi är också en plåga. Mjölksyrebakterier lär göra att kräksjukan blir mildare och går fortare över, så kanske du kan skaffa nåt preparat och mota Olle i grind lite?

Kommentera

