Mycket nu

1. Jag är dålig på att blogga nu. Har massor att skriva men jobbar tre dagar per vecka och de andra två är Skolbebisen alltid hemma och sjuk så då finns det heller inte tid för eget.

2. Jag är dålig på att läsa era bloggar nu. Jag vet själv hur trist det är att blogga och sen inte få respons, förlåt! Lovar bättring!

3. Jag försöker till slut tappa de sista fyra kilona post pregancies. Går ok, men allvarligt- har tränat minst fyra gånger per vecka (gym eller hemma) sen i januari men det här sladdret på magen sitter där det sitter. På kvällen ser det ut som att jag är gravid i femte månaden. OCH DET ÄR JAG JU INTE!!! Tips någon? Har läst att man som mamma inte ska göra situps eller liknande övningar utan koncentrera sig på statiska övningar som plankan. Har tänkt testa det nu.

8 thoughts on “Mycket nu

  1. 1. Vi väntar tålmodigt, ingen brådska. Även om vi ju förstås saknar dig😉

    2. Ingen fara, förstår att det är svårt att hinna. Kommentera bara om något är superduperintressant. Då får vi anstränga oss lite också.

    3.ARe you kidding me, fyra gånger i veckan?! Hur i leva fridens namn har du hunnit det? JAg är imponerad, men har tyvärr inga bra tips att komma med. Jag gör själv situps, ska man inte det? Jag är nog för fet och svag för plankan än så länge. Dela med dig om du får höra värsta braiga mammaträningen, okej?

  2. 1🙂
    2. Skönt att höra!
    3. Två gånger går jag till gymmet. Det går de dagar jag är ledig men bara för att magistern är hemma såklart. Sen har jag börjat göra lite grejer hemma, efter att barnen lagt sig. Har hantlat

  3. Men åååh, jävla iphone! Publicerade innan jag var klar. Här var jag:

    .. Har hantlar, pilatesboll och gummiband. Joggade i lördags kväll men då höll jag på att dö så det var nog sista gången:-)

    Lovar att tipsa!

  4. Hurtigt att ha den disciplinen med sömnbrist och allt.

    Plankan är bra men också att stå ”på sidan”. Alltså som om man ligger på Sidan och sen reser upp men en armen sträckt med all tyngd på… Gud så bra förklarat men du vet vad jag menar. Bra både statisk eller att sänka och höja höften . Apjobbigt dock, jag har i ett knä.

  5. Åh vad duktig du är! Har absolut förståelse för att det inte hinns bloggas och förlåter dig alla gånger. Det bloggas inte så friskt i vrån heller, har hamnat i en liten bloggsvacka (och även utanför bloggen :-() iom den ofrivilliga flytten. Förändringar med massa nytt att sätta sig in i är inte riktigt min grej. Men men, till din punkt tre. Planka ÄR bra. Både vanlig och på sidan. Sit upsen beror lite på hur magmusklerna kommit ihop sig efter sockorna. Det finns bra trådar på familjeliv om det där, hur man kan känna efter osv. Detta är för att stärka musklerna vilket ju ger en bättre stabilitet i hela bålen. För att få bort flebb är det tyvärr fettförbränning, typ joggning, powerwalks, allmän styrketräning, som gäller oavsett var på kroppen vi snackar. Sad but true. Hos mig har det faktiskt gått bra på just den punkten, har ju kört viktväktarna och nu gått ner 7kg sedan sportlovet🙂 Dock är degmagen kvar, kommer nog till viss del alltid vara det, så vi får väl planka på du och jag! Kämpa på, du är toppen!

  6. Jag är så imponerad över hur mycket du verkar hinna med mellan jobb och sjukstuga och att ta hand om tre barn så att du inte hinner blogga så ofta som du vill är helt förståeligt. Tyvärr har jag inga bra träningstips, jag försöker själv hitta motivationen att börja träna, beach 2011 är ju körd, men kanske kan beach 2015 vara nåt för mig!
    Håll oss uppdaterade om träningen när du orkar så kanske lata jag kan komma igång med min träning också när jag läser hur bra det går för dig.

  7. Ena stunden tänker jag att jag skiter i hur magen ser ut (ser också gravid ut) och bara tackar den för att den gett mig för fyra underbara barn och sen i nästa stund vill jag typ satsa på att komma i värsta formen ”nu eller aldrig”… så jag är lite kluven angående träning….🙂
    Hur som helst så undrar jag också över bra träning för magen. Har hört bra om plankan men inte testat det så mycket än. Har dock kommit mig ut och joggat två gånger. Det var urjobbigt men jag det kändes väldigt skönt efteråt. Är imponerad att du tränar så mycket per vecka!!!

Kommentera

