Snackpåse

Eftersom det nu gått 90 minuter sen vi la Skolbebisen och jag har fått vandra tillbaka in med henne ungefär 1800 gånger så är jag ju måttligt road just nu. Lägg på en begynnande (eller förresten, hoppas att den är i full blom och att detta inte bara är begynnande) treårstrots och ni kanske själva förstår hur hippt och kul det är här hemma emellanåt. Men i framtiden kommer jag säkert att skratta åt detta.

Saker hon sagt i dag och ikväll och annars också för den delen:

  • Jag tänker att du kanske kan ligga här inne hos mig lite, mamma? Det kan du väl göra, snälla mamma?
  • Saken är den, mamma, att när Lillstumpa och Syster Yster skriker så där, då får jag ont i örona. Och grannarna också. Grannarna får också ont i örona, mamma.
  • NEEEEEEJ, Herr Nilsson kan inte sitta på Pippis axel, och jag som tyckte att det var en sån bra idé!!!
  • Vänta! Jag har en idé! Vi kan leka lite med den här!

Och så en alldeles färsk dialog:

-Vad är det här mamma, på dinosauriens rygg?

-Knottror. Sov nu.

-Knottror? Vad är det?

– Jag vet inte, det är så bara. Godnatt!

-‘Men varför har den det?

– Det är så bara.

– Men varför mamma?

-Jag VET inte. Sooov nu!

-Men snälla mamma, varför har dinosaurien knottror?

– Det kanske är skönt?

– Jaha…. Ja, så är det.

Seriously, ”saken är den”!? Hur gammal är hon egentligen? Vad får hon allt ifrån. Det måste vara från Pippi

16 thoughts on “Snackpåse

  1. Förstår att det är tröttsamt, men det är en härlig unge som frågar och vill veta. Kul dialog!

  2. 1800 gånger kanske är lite i överkant, men annars tycker jag att du är att gratulera till ett vetgirigt barn. Ta vara på det efter bästa förmåga !

      • Nej för bövelen, det trodde jag inte heller under en pikosekund, men jag menar att barnets ihärdighet att dyka upp 1800 gånger under en kväll är lite i överkant för ett i övrigt välartat barn…

  3. Erics nya favorit uttryck är ”till exempel” och ”jag tänkte så här”…
    Den där treårstrotsen…Eric är mitt i den🙂 ”Men JAG VILL ju faktiskt göra det här mamma!!!” ”Ja, men du får inte det, Eric” ”Men jag vill ju!!!” En väldigt vanlig dialog i vårt hem just nu…:)

  4. Men hallå… Tror du på riktigt att dinosurien har knottror för att det är skönt?! Härliga frågor, härliga svar😀 Vi har också två snackisar här hemma nu. Om inte annat hör man vad man själv brukar säga… ”Nej mamma, sluta nu mamma, det RÄCKER!”…😦

  5. Underbart samtal. Känner igen mig i trotsen och de roliga samtalsämnena, oftast när det är läggdags såklart. De vet precis hur de ska göra för att fördröja den fasansfulla sömnen.

Kommentera

