Tillbaka

Jag kom av mig i bloggandet efter det som hände i Norge. Inget som jag tänkte blogga om kändes ok, allt var för banalt, för glatt, för fånigt, för oviktigt. 

Sen reste jag bort med min syster och min mamma och så kom jag hem och ville umgås med barnen och Magistern. Och efter det började jag lägga upp saker på Blocket. Och då började folk ringa och ja, man hinner ju ingenting då. Nu har vi i alla fall fått iväg våra Babybjörnar, en sänggavel som vi haft i matrummet sen tvillingarna föddes eftersom den inte då längre fick plats, två barstolar, och vår vagn. Vagnen låg uppe i 2 timmar, sen kom ett par som väntade tvillingar och köpte den. Yey!

Annat som hänt: Syster Yster går nu hellre än kryper och Skolbebisen vill endast göra saker som hon, som hon säger, älskar:

-Kom nu Skolbebisen, det är dags att duscha.

-Nej mamma, jag kan tyvärr inte det för jag älskar inte att duscha. Det går inte!

3 thoughts on “Tillbaka

  1. Det där med Älskar, det är helt fantastiskt. På förskolan är det lunchens vanligaste bland 3-åringarna. ”Här, varsågod, ta litet ärtor!” ”Nej, fröken, jag älskar inte ärtor!”

    Du behöver inte älska ärtor, kära lilla barn. Du ska bara äta dem =D

    (Och nej, det tvingar vi dem inte till. Matfascism slutade vi med i början på -90talet.)

  2. En bekant till mig, en klok man, skrev på FB som svar på att många hade svårt att fortsätt med bloggar och andra sociala medier: ”The massacre in Norway makes you want to purge your mind of banalities. But banalities are an ever-present constituant of our lives, each one of us – for better or worse.”

  3. Eller så ännu viktigare att se till och visa att livet går vidare, i det stora och det lilla. Lite som Vädtmanländskan skriver. Men jag förstår dig och håller med dig, blev också några dagars uppehåll för mig

Kommentera

