En räddad IPhone

Jag har inte bloggat på länge. Det är mycket med jobbet, nya elever att lära känna och dessutom har tvillingarna haft inskolning på förskolan. Och igår hände det fruktansvärda. Jag tappade min IPhone i toaletten.

I am too stupid to live! Varför tar man med sig IPhonen på toaletten? Ja, nu skulle förskolan ringa för en update då det var tjejernas första dag själva, så jag ville verkligen inte missa samtalet. Så jag stoppade telefonen i fickan. Puckat.

I min panik över att jag tvingats fiska upp den ur spolvattnet sprang jag ut och rådfrågade en kollega. Du får lägga den i ris var hans svar. Ris? Ja det ska tydligen suga åt sig fukten. Så jag köpte ett paket Uncle Ben’s (endast det bästa är gott nog åt min IPhone) och stoppade ned riset och telefonen i en påse. Sen gick jag återigen in på toaletten och grinade.

Efter detta missöde kom jag så på att Anna för någon vecka sen besökt IPhonereparation.se där hon fick sitt spruckna glas utbytt. Jag ringde dit och det visade sig att de kanske kunde rädda min älskade IPhone. Jag lämnade in den igår kväll och nu idag kunde jag hämta en torkad och fungerande IPhone. 900 kronor kostade det vilket är mycket pengar men so worth it! Jag kan inte leva utan min IPhone. Jag lyssnar på Spotify och läser tidningen när jag åker till jobbet. Jag har alla mina jobblistor i en app. Jag håller koll på viktiga datum. Och jag måste ha min dagliga Internetfix.

I alla fall har IPhonereparation.se även ett stålande upplägg där man får 10% rabatt om man bloggar om dem. Och det är klart jag gör, de fixade ju min älskling!

Om något händer med er IPhone är det hit ni ska vända er, helt klart.

11 thoughts on “En räddad IPhone

  1. Tror du inte jag lyckades göra samma sak idag? Ingen Iphone, men min mobil. Jag som alltid brukar tänka på att lägga bort telefonen när jag går på toa och som tänkt extra mycket på det nu några dagar sedan jag läste ditt inlägg. Och så – plums… Jävla skit. Nu ligger den på tork. Hur det går återstår att se…

  2. Jo de mår bra och verkar trivas!

    Nettan-näe, stackars dig! Lägg den i ris då? Har också hört att folk plockar i sär och fönar på lägsta värme. Värt ett försök. Hoppas den överlever.

  3. det är ju inte bara vattnet man ska undvika med mobil på toan. Bakterierna som frodas där ska man väl undvika att ta med sig ut i världen.

  4. It´s alive! 😀 Hörde att man kan lägga den i ugnen på svag värme, vilket jag gjorde, och sen gick den igång!
    Haha, jag får väl hålla med skolgudmor om att det inte är så bra kanske. Min dotter var snabb med att kommentera just det: ”Va, ska du ha kvar den där bajsmobilen?!”

    • Precis – intelligent barn. Och just den skolfröken jag känner som är lite kräsmagad och hatar allt vad spyor är. Hur kan hon vilja ha en sån mobil? Även om det nu är en Iphone1 😉

Kommentera

