Det blir bättre när de fyllt fyra

Ja, det har nån sagt till mig nån gång. Att de blir inte lika ofta sjuka när de fyllt fyra år. Jag håller fast vid det, det är som ett mål långt bort i framtiden, en oas där det finns en vilstol och en färgglad drink med parasoll. Kanske står där även en snygg man med ett palmblad som han viftar lite med för att ge mig svalka.

Just nu kör vi lite gammal hederlig magsjuka. Alltid nice. Om inte annat blir man ju tvungen till att moppa golvet och det är ju aldrig fel. Med rena golv. Det är ju mycket trevligare för barnen att kräkas på rena golv menar jag.

Själv kör jag med vitpeppar och sprit. All slags sprit. Har en liten flaska Jäger i kylen som är kvar från en flygresa. Funderar på att svepa den ikväll. Jäger är typ det äckligaste jag vet. Men att sprita sig kan ju inte vara fel tänker jag.

På vårt lokala Doc Morris har jag även outat mig som galen, kräkfobisk hypokondriker. Jag kom in och handlade och gick sedan ut med tre pumpflaskor Alkogel, latexhandskar samt ytdesinfektion. De hade inte ens påsar som rymde allt, de fick ta nån varupåse som de fått leverans med.

Jag inbillar mig att den snygge mannen med palmbladet ser ut typ så här.

5 thoughts on “Det blir bättre när de fyllt fyra

  1. Så ser den snygge mannen absolut ut – även om han inte är så smal på TV.
    Känner med dig – kräkl är typ jätte-äckligt!

  2. Åh, äckligt, äckligt och mitt största hatobjekt…. äckliga sjuka! Jag längtar till S blir 10 och kanske kan förflytta sig till en toalett!

    Vi ska höststäda förskolan (kopperativ) och vi fick äran att ta toaletterna… och nu är en magsjuk… tjohoo!!

    Men jag låtsas att snyggingen är med och hjälper mig så känns det ju genast bättre =)

  3. Jag har lyckats slippa magsjuka än så länge och det är inget jag ser fram emot! Däreom har vi haft ett par rundor med hög feber och det känns som de är ständigt förkylda. Men det är väl bara att kämpa på. Om tre år är de fyra så det går framåt…

  4. Magsjuka och kräks är det värsta! Det är det jag bävar mest över inför julen. Varje gång vi firar jul hos Paltens familj blir vi kräksjuka. Hela gänget. förra året var Palten och jag kräksjuka samtidigt, så Paltens syster och henens man som precis tillfrisknat fick ta hand om våra två pojkar och deras tre barn själva. Paltens pappa klarade sig dock utan sjuka, och utan att hjälpa till. Han förstod inte ens att vi var sjuka. Han trodde bara att vi ”tog igen oss lite” när vi låg i sängen hela dagen och hulkade.

    Men vi hoppas på fyra. Vid fyra kommer allt lätta och då kommer nog snyggingen med blommor!

Kommentera

