Samma visa i år igen

Nu har grannarna satt upp adventsstjärna och klätt granen.

Seriously!?

6 thoughts on “Samma visa i år igen

  1. Hur tänkte de nu???🙂
    Som jag säger varje år; bland det roligaste jag har varit med om var när jag och Engman var hemma hos dig första gången på advent🙂 Vi var helt chockade när ni sprang runt och tände alla adventsljusstakar!🙂 Puss och kram vännen!!

  2. Och kan du tänka – hos Smyrna-kyrkan !!! – här i Göteborg hade de fullt pådrag med adventstjärnor och ljusbågar igår – Domsöndag. Man förfasar sig!

  3. De kan ju vara utlandsfödda eller gilla julen otroligt mycket kanske? Vi sätter upp adventsstaken, elljusstaken och adventsstjärnan till 1:a advent och julgranen och resten av julgranssakerna till Lucia ungefär och det är sent för att vara här i USA. Hos mig ryker sakerna däremot direkt efter juldagen, då är jag trött på det hela!
    Halkade bara in på denna trevliga blogg när jag googlade ”varför heter det flirtkulor” av alla saker…
    Ha en trevlig jul!
    /Sophia

Kommentera

