En morgon i vardagen

Fy sjutton vilken värdo morgon jag har haft. Det började med en natt utan sömn under vilken två barn kissade i sängen, ett barn drömde att hon blev jagad av grisar och jag sen inte kunde somna om.

På morgonen var sen alla jättetrötta, barnen gnälliga och jag sur. Till råga på allt snorade något barn ned min klänning som jag precis tagit på mig och sen, när jag skulle ta på mig en kofta för att dölja snoret upptäckte jag att Magistern tvättat den i maskin och att den förlorat passformen helt. Min fina fina Dagmarkofta😥

Nu sitter jag på T-banan till jobbet och det är tur att jag inte har någon lektion idag, det hade inte blivit bra.

Och det här var ju precis ett sånt inlägg som ni längtat efter eller hur, efter en månads torka.

11 thoughts on “En morgon i vardagen

  1. Ja, det är just sådana här inlägg vi äldre önskar! Så vi kan förnöjt luta oss tillbaka i gungstolen och sucka ”Vad skönt det är att den tiden är över”.
    Heja, Fröken, det ska bli bättre. Känn dig duktig, den som klarar av tre små ungar går inte av för hackor.

  2. Jag håller med gammelfaster när det gäller att du ska känna dig duktig, är så imponerad över att det inte blir fler såna här inlägg om katastrofala morgnar med tre små barn, ni måste vara superhjältar du och din man. Även om tvätten av koftan inte var en superhjälteinsats kanske… men han ville säkert väl, eller? Och så är det ju snart jul och då kanske han köper nåt extra fint till dig som plåster på såret :O.
    Jag hejar på dig!! Kram

  3. Vi har ju förstås längtat efter dig och även om vi inte gläds åt att din morgon var bajs är vi glada att du skriver om det.

    En fråga bara, kissade två i sängen? Var det sockorna? Är de utan blöja? Bara så jag vet hur stressade vi ska vara 😉

  4. Kul med ett inlägg 🙂 Extra mycket tycker jag om såna här igenkännande! Tycker många bloggar är på tok för perfekta! Eller finns det perfekta hem med underbart fina barn och toklyckliga välplanerande pysslande föräldrar?

    De skulle isåfall gått upp lite tidigare och gjort varm choklad till trötta familjen så att de alla skulle få en fin start på dagen 😉

Kommentera

