Dagens

Humör
Gott. Det har varit en bra dag och jag har fått mycket gjort. Framförallt vad gäller jobbet, jag har planerat hela vårterminen och har dessutom kommit en bit på väg med detaljplanering och uppgiftskonstruktion. Snajs!

Gjort
Jobbat. Varit på BVC. Lekt.

Planer
Nu har jag precis jobbat klart och ska kolla på Våra vänners liv som vi köpte på box igår, såg inte den när den sändes. Den verkar ju kul!

Ser på
Sverkers program.

Lyssnar på
En taleskvinna för IOGTNTO.

Läser
Det är jag och Zlatan. Och så lite elevuppsatser.

Dricker
Sprite Zero.

Äter
Inget.

Bästa
Barnen lekte tillsammans i 40 minuter idag. Helt sams.

Sämsta
Mina ögon gör ont pga allt linsbärande. Och så dröjer det minst en och en halv vecka till innan de nya glasögonen är klara.

Barnrapport
De har visat sig från sin bästa sida idag. Skönt.

Fundering
Jag undrar om Småsockorna verkligen är enäggstvillingar. Vi tycker inte att de är så lika och idag var det en mamma på BVC som sa det är klart att de inte är enäggs- jag är själv tvilling. Tycker de är ungefär lika lika som jag och min syster. Man kanske ska göra det där testet i alla fall…

6 thoughts on “Dagens

  1. Men herregud, har du planerat upp hela terminen?! Kallsvett och panik här i min soffa blev det nu! Tur att jag inte sökte det där jobbet på din skola, jag hade ju haft grym prestationsångest, jämt! Men jag är imponerad.

    Våra vänners liv är mycket bra.

    • Haha, det hade nog gått finfint. Jag har ju bara lagt upp när vi ska göra vad och börjat lite smått att fila på examinationer och lektionsmaterial. Har ju ingen lärobok så det tar sån tid när man gör allt själv. Dessutom har jag ju mitt andra uppdrag som tar tid och jag hinner nästan inte med någon lektionsplanering i veckorna. Loven är min räddning🙂

  2. Vi körde DNA-test till slut (när den här ömma modern äntligen fick tummen loss…;)) och det var som vi trodde: tvåäggs. Fast det händer att vi inte själva ser skillnad på dem och framför allt är det svårt att höra skillnad på dem, särskilt på telefon….

    Rekommenderar test, folk kommer att fråga, fråga och fråga…och de rackarna ger sig inte heller för den delen!

Kommentera

