Ja just ja…

Jag fick sjukt mycket jobb gjort under lovet. För en gång skull! Jag rättade allt jag hade, planerade fyra projekt i engelskan och gjorde uppgifter och lektionsmaterial till det. Så himla skönt!

Sen kom jag till jobbet idag och upptäckte att allt vi kommit överens om innan jul såklart inte gällde längre. För nu var det ju en massa saker som behövde göras i andra kurser. Och som alltid känns det som att alla andras ämnen är viktigare än mitt och att det är underförstått att jag ska anpassa mig. Nu stod jag på mig och hävdade tt vi skulle kompromissa och sen fick jag ändå i stort sett som jag ville men ändå. Så naivt av mig. Glömde liksom bort i glädjen över en planerad kurs att jag har kollegor…

Sen blev jag ännu surare för att någon ryckt och flyttat på (!!!) alla sladdar så att jag inte kunde visa det avsnitt ur en religionsserie som jag planerat för. Vad är det med lärare och teknik alltså!?

2 thoughts on “Ja just ja…

  1. Snubblade in från google.. Har bara läst det här inlägget i din blogg och det var ganska kul. Men sedan i sista stycket ”Sen blev jag ännu surare för att någon ryckt och flyttat på (!!!) alla sladdar så att jag inte kunde visa det avsnitt ur en religionsserie som jag planerat för. Vad är det med lärare och teknik alltså!?” extremt komiskt! Hahaha //IT-Teknikern (som undrar detsamma!!)

Kommentera

