Öppet blogginlägg till mina yngsta döttrar

I morse vaknade ni 04.40. Jag låg på golvet inne i ert rum i en timme. Sen gav jag upp och vi gick upp.

Efter en och en halv timme var ni urgnälliga och gick och la er lite varstans. Då la jag er i era sängar och ni sov gott i över en timme.

Vad har vi lärt oss av detta? Jo:

1. 04.40 är för tidigt.
2. Ert golv är hårt och jag är gammal.
3. Ni blir ju ändå trötta efter bara en liten stund så varför envisas med att vakna mitt i natten?
4. I morgon får ni faktiskt sova till minst 06.30!
5. Nej, ni får gå upp när ni vill, bara ingen kräks så är jag nöjd.

3 thoughts on “Öppet blogginlägg till mina yngsta döttrar

  1. Peter och jag känner oss tacksamma varje dag att Isolde sover till 07-08 numera (får se hur länge det varar men…). Hon vaknar vid 5-6-tiden (oftast 06) och kommer in till oss men sover oftast vidare ett par timmar. Själv var jag tydligen ett sådant där ”pigg kl 04”-barn men hon verkar inte ha ärvt det förutom perioden men dålig sömn som hon hade i december. Men då var det snarare 01-02 hon var vaken 1-2 timmar.

Kommentera

