Rättningsföda

Jag har kopiöst mycket rättning för tillfället. Eller för tillfället förresten, det är ju mer regel än undantag. Men det blir ju mer och mer så här i slutet när de kommer på att de ska få betyg och att det då krävs underlag. De bara spottar ur sig gamla grejer, varför inte lämna in i tid???

Mrs Pitepalt använder tårta som ett sätt att komma igenom rättningsdimman. Själv har jag ingen tårta hemma. Jag kanske ska skicka Magistern och handla nåt. Men risken är ju att det blir Mariekex.

4 thoughts on “Rättningsföda

  1. Hahaha. Hoppas att det blir något lite smaskigare. Rättningshögar kräver sin kvinna – och sötsaker. Intressant det där att allt alltid ska lämnas in samtidigt av de små liven.🙂

  2. Nu lyckades jag faktiskt ta mig in på de lösenordsskyddade inläggen, hade tappat bort lösen. Så roligt att kunna göra såna här listor och skriva om. Våra barn är ju tyvärr på tok för stora för det nu (snart 15 och 21.5 år) 😉

  3. Jag har påsklov den här veckan och har en hel hög uppsatser att rätta. Restinlämningarna ska vi inte tala om… Usch. En bit choklad och så lite mer rättande är melodin för mig.

Kommentera

