Undrens tid är inte förbi

Vi är i stugan. Ni vet där man behöver stå på ett ben under en ek för att få internetuppkopplingen att fungera. Nu står jag med IPhonen i fönstret och det funkar ändå. Då måste man ju bara passa på att blogga.

Detta har hänt:

* Magistern har byggt ett café till barnen där de nu säljer smörgås och kaffe. När de inte bråkar om Pippiservisen.

* Pappa har inte röjt något med röjsågen. Jag saknar dramat och spänningen. Var är röjsågen förresten?

* Mamma har grillat hamburgare. Well done skulle man kunna säga. Elizabeth Taylor hade kunnat ha hamburgarna i sminkväskan som nödlösning vid kajalbrist.

* Jag stör ut internetuppkopplingen genom att ställa mitt glas för nära datorn, alt. andas lite för högljutt i närheten av datorn. Den är lite känslig som sagt, uppkopplingen.

* Jag köpte kol och inte briketter då min mamma inte använder skiljetecken i sms. ”Inte kol briketter” tolkade jag som att hon hade börjat särskriva på gamla dar.

* Jag funderar nu på hur man stavar briketter. Bricketter!?

* Det har regnat. Men vi har det trevligt ändå.

One thought on “Undrens tid är inte förbi

Kommentera

