Tantvarning

Jag har blivit gammal. Detta är mina bevis:

1. Jag säger åt ungdomar som är för högljudda.

2. Jag tittar på Gokväll.

3. Jag går omkring och planerar vilka blommor jag ska ha i min framtida trädgård. Idag tog jag till och med kort med telefonen på en rabatt jag tyckte hade snygga blommor och färger.

Snart kommer jag blogga om mina knypplade dukar, mina foträta skor och hemanent.

De här blommorna tyckte jag var snygga i alla fall:

20110519-193742.jpg

20110519-193815.jpg

12 tankar om “Tantvarning

  1. Vi skola alla den vägen vandra. Eller vänta nu, jag har redan vandrat den! Men tack och lov är Palten ännu mer tant, så i jämförelse med honom är jag alltid ung 🙂

    Fina blommor!

  2. Å så ytterligare en tant…!
    Vi flyttade in i vårt nybyggda hus för drygt ett år sedan och innan dess hade jag ägnat minst 2 år (!!) åt att gå och fota i rabatter för att klura på min framtida trädgård!

    • Man kan också prata om champangesorter att ha just till syrenbersån eller när man ska börja med olika styrkor på kontaktlinserna för att slippa läsglasögon. Och vilken stad vi ska ha vår weekendholiday i – det är också tantvarning, men en härlig sådan. Kör på – alternativet till att bli äldre är mycekt värre. Kram

  3. Åh, syrénberså, I lööööv!

    En fråga bara, säger du till vilka tonåringar som helst, alltså typ på tunnelbanan eller är det bara elever? För den första kategorin har nog inte jag börjat våga säga till än. Men snart så. Jag har däremot börjat skälla ut tweenisar i lekparken som leker för vilt kring småbarnen. Det känns också som lite tantvarning. Eller bara ilsk mammavarning?

  4. Hahaha.. jag är lätt tant också 🙂

    Jag funderar över krukor, blommer och hur det egentligen ska gå med drivbänken som jag borde kommit igång med. Jag för också ständigt krig mot kirskålen i rabatten. Jag gillar definitivt din tanke om syrénberså, tantsnack om stödstrumpor (som jag förövrigt måste ha eftersom jag är svullen om fötterna hela tiden:S) och glasögonsnoddar…haha. Jag är på!

  5. Näe, jag måste backa: idag hörde jag den optimala tantkommentaren av en kollega: ”jag måste skaffa mig terminalglasögon så att jag ser vad det står på skärmen”… Say no more!

Lämna en kommentar