Hejdå!

Det här är mitt sista inlägg på En skolfrökens bekännelser. Jag började blogga mitt första år som lärare och då fanns det så många saker jag funderade på och tyckte var roligt.

Nu, snart sju år senare, gillar jag fortfarande mitt jobb jättemycket. Men jag har ett stort behov av att inte tänka på jobbet eller jobbrelaterade frågor när jag inte är på jobbet. Därför blev det allt svårare att motivera mig till att skriva. Och bloggens namn gjorde att det inte riktigt kändes som att det jag kanske ville blogga om var relevant.

Att blogga om barnen och allt annat är kul och det skulle jag gärna fortsätta med, jag har också fått ett nytt intresse som jag absolut skulle vilja blogga om, men den här bloggen känns fel för det. Jag funderar på att skapa en ny blogg men samtidigt har jag varit en sån usel bloggare att jag undrar om någon skulle läsa. Om ni fortfarande tittar in här ibland får ni skicka iväg ett mail till gamla mailen som jag fortfarande kollar så får vi se om det blir nån ny blogg. I så fall, Mamma, får du allt kommentera lite oftare 🙂

STORT tack till alla fina läsare som gett mig en massa jobbrelaterade tips och idéer, som hejade på mig och Magistern när vi skulle gifta oss och som höll tummar och tår när barnen låg i magen. LOVE U!

Over and out,

Skolfröken

11 tankar om “Hejdå!

  1. Jag förstod att det här var på gång, men det känns ändå trist. 😦 Ska skicka mail till dig, vill gärna fortsätta följa dig om det nu blir något. Sköt om dig! 🙂

  2. Tack för alla blogg-år! Har verkligen gillat din blogg. Förstår precis behovet att hålla sig ifrån jobbet när man är ledig, är där själv. Sitter här och minns din och magisterns ”bröllopsvals” – så coolt gjort!
    Allt gott till dig och de dina!
    // Johanna

  3. Tack för att du har delat med dig av ditt liv så många år! Det har varit en fröjd att få läsa både om skolliv och familjeliv. Jag har försökt vara aktiv i mina kommentarer, men det senaste året har jag varit dålig på det. Ber om ursäkt för det. Hoppas få följa dig i en ny blogg framöver och ska då försöka bli bättre på att kommentera.

  4. crrly här … Saknar bloggvärlden ofta, men vi har ju inte så mycket tid längre liksom! 🙂 Håller mer än gärna kontakten med dig, finns du på Facebook tro?

    Vill du ha fortsatt kontakt med mig kanske du kan kommentera på mitt senaste (urgamla!) blogginlägg. Kram!

Lämna en kommentar