Dagens ungdom!

Det här med studenten nu för tiden.. Jag fattar inte!

De kommer på morgonen till skolan och så är de där, äter lunch, får betyg och så springer de ut. Fine, det är ju som det alltid varit. Men sen!? Då går de in i skolan igen och byter om (!) för att åka på de där himla flaken. Där sprutar de öl och champagne på varandra så att de blir alldeles blöta. Alltså, när jag var arton var ju alkohol som den heliga graal, man tog vara på varje droppe, inte fasen sprutade man ut den på folk på stan!? Har ni inte fattat det ungdomar?

Magistern är riktigt upprörd över detta slöseri och försöker hitta på förklaringar till fenomenet. De kanske använder gamla flaskor och egentligen är det bara är vatten de sprutar? undrade han förfärat idag när en Östermalmsslyngel tjoade vilt och sprayade ned omgivningen med hjälp av en flaska Veuve Clicquot.

Efter flakåkandet byter de om igen för att gå hem på mottagning. Alltså, hur kul blir det? Träffa släkt och vänner helt dyngrak och stinkandes sprit? Kan någon förklara?

Sen en annan sak; föräldrarna verkar inte vara så värst mycket bättre. Häromdagen såg jag ett flak som gjordes i ordning av några föräldrar. Förutom att hänga upp gulliga bilder på sina barn så ställde de upp flak med starköl och cider. Ok, jag fattar att Skolbebisen kommer att dricka alkohol någon gång, men inte tänker jag uppmuntra det med att köpa ut flakvis med dricka åt henne…

En tredje sak; jag är gammal. När man börjar bitcha om ungdomen, då är det nog kört. I alla fall dags för kolonilott och hemmanent.

Postat i Okategoriserade

8 tankar om “Dagens ungdom!

  1. Det där är nog ett Stockholmsfenomen. Jag tog studenten förra året i en mindre stad, där gjorde vi inte så, aldrig gjort. Kollat lite med vänner o inte heller i Gbg eller Malmö gör man så.

      • Jo, så är det i Göteborg också. Vi har haft sida upp och sida ner med klagomål om hur mycket flaskor dom slänger på gatan. Hela Aveny och Götaplatsen full med glassplitter – hur kul är det på en skala?

  2. Haha, känner igen mig! Var på utspring igår och förvånades/förfärades också över dessa nymodigheter 🙂

  3. Man måste få bitcha lite om tonåringar. Studenterna i min stad åker förbi torget och tjoar. Vi bor precis vid torget. Jag var väldigt sugen på att kasta vattenballonger på dem förra året när jag var höggravid, men Palten hindrade mig.

    Appropå presenter. Kotten fick en sån Brio kloss-låda, den tycker han är mycket rolig. Hans Bobby car är ju också en hit, men även böcker. Fast inte såna med flärpar i. Dem tuggar han på. Ska ni ha stort kalas för Skolbebisen?

  4. Nu är det ett tag sedan jag gick ut.. *harkel* *räknar..* *blir förfärad över hur tiden går fort* *viskar året var -91*
    Då var det champangefrukost före själva avslutningen Sen inge mer alkodrycker förrns på kvällen med kamraterna. Skulle aldrig fallt oss in att hälla ut så dyrbara droppar :S

    Om ni ska köpa en bobby car.. se då för guds skull till att få tysta hjul på den.. sånna med gummi.. vi har två stycken med den gamla sortens hjul och man blir gaalen på ljudet.. Barnen älskar sina bilar så det är väl värda pengar 🙂

Lämna en kommentar