Kungliga tvillingarna är här!

Hurra för kronprinsparet av Danmark! Tvåäggstvillingarna är här och det blev en pojke och en flicka. Om någon dag knallar väl Mary ut helt oberörd från sjukhuset och ser inte alls ut som hon precis fött barn. Hur jag såg ut ska vi inte prata om, jag hade ju för sjutton gubbar gravidbyxor i en månad efter förlossningen.

13 tankar om “Kungliga tvillingarna är här!

  1. Förmodligen har de en hel drös av nannys som kan hjälpa till med tvillingarna – då ser jag ER som de riktiga hjältarna!! Du och Magistern är superföräldrar 🙂
    Kram kram!!

  2. Jag har fortfarande mina gravidjeans nu tre månader efter förlossningen. De är baskemig de skönaste byxor jag vet. Ungefär som ett par mysbyxor och jeans i ett – helt ok att gå på stan i, om man täcker för så att ingen ser att de är gravidjeans… Mina ”Joeypants” 😉

  3. Och tänk lyxen i att ha en halv förlossningsavdelning stängd i en dryg månad i förväg, bara i väntan på att få stå till tjänst. Inte behöva ringa in och hoppas få plats, för bara det är ju ett inte så litet stressmoment.
    Jag är inte särsklt bra på att kommentera, delvis för att jag nästan alltid upplever att ”allt bra” redan är sagt. Men jag förstår samtidigt att all feedback är bra feedback. Jag vill gärna fortsätta följa dig så jag hoppas på lösen och ska försöka komma på något smart eller åtminstone inte direkt osmart att säga

  4. Haha, ungefär som Engla som nu har värsta plattmagen nu!
    Nån plattmage har jag aldrig haft efter förlossningarna, även om jag inte har fött tvillingar.
    (Och slö på att kommentera har jag varit, jag hoppas ändå att jag får det nya lösenordet!)

  5. Undrar om hon kommer att dubbelamma eller pumpa eller bara ger ersättning? Mary kommer i alla fall aldrig att uppleva hur det är att vara tvillingförälder ”på riktigt”. När ett barn skriker för det är hungrigt och man matar det andra så fort man kan. Eller när man myser med ena barnet och det andra vaknar och man måste avbryta myset när det är som mysigast. Hon får säkert massor av hjälp. Vi vanliga dödliga klarar oss ändå. En guldstjärna till oss tvillingföräldrar som fixar det utan en massa hjälp!

  6. Det tycker jag du ska vara stolt över! Tänk att du bar på de två finaste tvillingarna 🙂
    Det ställs alldeles för stora krav på nyförlösta – genom media!! Galet! Man behöver ju lugn och ro och peppning istället för stress och press om att allt är gulligt/undebart/sött osv
    Jag vill det nya lösenordet me 😉

  7. En månad är väl ingenting 😉 Hoppas jag får nytt lösen btw. Känner nästan att jag kommenterat för ofta. Att du typ måste tänka att den där galna människan som inte har nåt liv utöver mitt vill jag inte ha efter mig… ha ha.

  8. Läste att det var dags för dem när vi också åkt till BB och undrade om de skulle dela födelsedag med vårt barn men Mary (eller tvillingarna) var lite snabbare än jag och min lilla tjej 🙂

Lämna en kommentar